Od fotoaparata do finalnog proizvoda(poklona)

Skicirao sam na papir radna poglavlja čime se zapravo želim baviti u ovom primjeru. Nekoliko je tema koje nas mogu zanimati. Prvo koje interesne strane može ovo zanimati? Može zanimati moje polaznike sa tečaja, može moje klijente, ali i sve one koji su u potrazi za dobrom fotografijom. Pa krenimo.

na početku...


Donju fotografiju sam zamislio kao ilustraciju tog puta. Jasno nam je da tu ima još potrebnih znanja kako bi došli od točke A do točke B. Podsjetio bih u ovoj fazi na moj tekst o legitimitetu obrade fotografije OVDJE. A to je dobro da se pročita da se ne ponavljam i pričam iznova zašto je kod mene obrada zastupljena toliko koliko je zastupljena. 


Put procesa koji je naveden u naslovu nije kratak i jednostavan. Dobro ja to tako kažem za sve da se ne podcijeni proces. Može li se proces korigirati dok traje. Može zašto da ne. Na šta konkretno mislim. Pa recimo dogovorimo se raditi fotobookove a vi poželite fotoalbume u međuvremenu. Naravno da je moguće promijeniti plan sve dok nismo počeli raditi jedan proizvod. 

postavke...

Moje polaznike sa tečaja će sigurno zanimati malo više o postavkama. Dakle u procesu stvaranja fotografija su korištena moja dva moda koja najčešće koristim. Prvi je M manual mode, njega sam najviše koristio. Za rad na otvorenom sam pribjegao u sigurnost A/Av mod rada. U zatvorenom sam koristio još i blic za osvjetljavanje obiteljskih portreta.

fotobook vs fotoalbum...

Zanimljivo za ovaj projekat stvarao sam 2 proizvoda a to je fotobook i fotoalbum. Svi proizvodi su bili dodatno personalizirani u prvom redu izborom fotografija. A posebno fotobook za kumu koji smo dodatno personalizirali sa posvetom i zahvalom. Zašto je to dobro? Kako zašto pa to ljudi rade kao poklon i pokazalo se u zadnje vrijeme nešto najbolje. Morate vidjeti primjere za to. Naravno to se dobije na zahtjev i kad ste angažirali fotografa koji je autor ovog teksta. Jednostavno morate vidjeti te primjere u iz prakse. A meni bude najdraže čuti kasnije reakcije onih kojima je taj poklon namijenjen. Tu imam jako lijepih priča. Da može se reći u ovome projektu sam radio i poklone između ostalog. :)

Idemo sad na glavnu dilemu priče. Šta je bolje fotobook ili fotoalbum? Kratko jasno vi to sami morate odlučiti. Zašto? Pa evo meni se opet dogodilo isto što i prije. Stavio sam jedno pored drugoga oba proizvoda i moram vam kazati da meni nema razlike. Nije ovo marketing ovo vam je stvarno tako. Kako vam tu mogu pomoći u odabiru? Lijepo ukoliko ste u nedoumici mogu vam pokazati nekoliko vlastiti primjera kako bi lakše donijelo odluku. Jer znate kako ono kažu.... Tko ne zna sebi ne zna ni drugome. Naravno tu nije kraj priče imam ja i više drugih proizvoda koje sam radio. Znate li šta je fotočasopis? Ako želite vidjeti više napomenite samo da vam ponesem i te primjere. 

veliki print...

Stavit ću u poseban odjeljak i priču u velikom printu. Jer ponekad imamo želju neke fotografije izraditi u malo većem formatu, eventualno i poslije uokviriti. Mislim to može svatko sebi uraditi, ali sigurno je bolje da vam to netko pripremi i preporuči kako napraviti netko tko je pripremio bezbroj izložbi i izvukao veliki broj većih printova. Mislim dobro je sve kad se isprinta veliko, ali ipak postoje neke smjernice da to bude ekstra. ;)



broj fotografija...

Broj fotografija je isto zanimljiva stavka za svaki od proizvoda. Tu govorimo o favoritima koji idu u završnu priču. Kako biramo fotografije? Može na dva načina i to u prvom slučaju da fotograf bira a u drugom slučaju krajnji korisnik. Što je u ovom slučaju bilo i korišteno ovaj drugi slučaj. E sad ovisno od same veličine krajnjeg proizvoda ovisi broj korištenih fotografija. Tako je prvo potrebno se odlučiti što ćemo raditi i prema tome znamo okvirni broj maksimalnih korištenih fotografija. Tako smo i ovdje isporučili sve fotografije i korisnik je samo dostavio brojeve željenih favorita koje želi u svojoj priči. Naš cilj je da imamo dobru fotopriču i zato je moguće u proces kreiranje uključiti i vas. :)

obrada fotografije...

Evo jedne teme za koju bi bilo dobro pročitati tekst sa linka od gore. Da skratim u ovoj vrsti fotografije smatram kako obrada treba biti svedena na minimum čak i da je nema. Zašto? Mislite na vaše uspomene i kako ćete te fotografije pogledati i za 10 godina. A onda bi bilo dobro vidjeti stvarne boje kakve su bile tog dana. Sve ok ja uvažavam da netko može razmišljati i drugačije nisam isključiv. Ove teme smo se posebno dotakli na tečaju obrade fotografije gdje sam dao svoje viđenje toga. Dakle obrada se svodi na minimum. 

Na kraju...

Moguće da će nekoga zanimati još pitanja za to vam služe komentari, a možete pisati i na društvenim mrežama. Tema je zanimljiva i uvijek možemo naučiti nešto novo. Sastavljanje fotobooka je jedan od dijelova moga tečaja za obradu fotografije. Tu imamo dobar primjer fotobooka koji je objedinio sve moje tečajeve do 2019. godine. To isto zatražite da pogledate svi koji budete me angažirali za fotografiju. Zapamtite najvažnije ja na kraju uživati u fotografijama. 


Primjedbe

Popularni postovi