Legitimitet obrade fotografije

Joj naslova. Kao da je politički pamflet iz kuhinje teoretičara zavjere softvera za obradu digitalnih zapisa. No ja mislim da je dilema na mjestu. Prečesto možemo čuti kako se vokabular iz obrade fotografije koristi za opis određene fotografije. Nekad se to koristi kada se ne zna objasniti način nastanka fotografije pa ljudi znaju kazati ah to je izfotoš..... Znam da sami znate nastaviti riječ ;) S druge strane imamo i terminologiju filtera koja se često koristi i preovladava mišljenje kako su filteri neki sitni mali čarobnjaci i oni vam sve dovrše u samo jednom kliku, vi samo trebate čekati. 

U dosadašnjem napisanom dijelu mogao se steći negativan dojam koji autor možda ima prema obradi. Zato ću sada okrenuti ploču. Obrada fotografije je potpuno legitimna. Ona ima veliki značaj u fotografiji. Obradu fotografije treba znati koristiti. Autor fotografije prije samog procesa obrade treba znati što obradom želi postići. On treba uočiti eventualne nedostatke svoje fotografije  i djelovati u smjeru korigiranja istih. S druge strane on isto tako treba biti svjestan i onih dijelova fotografije koje treba dodatno istaknuti pa taj dio posla obrade fotografije posvetiti unapređenju same fotografije. Glavni cilj treba biti pojačavanje same poruke koju fotografija šalje. 



Treba kazati kako obrada nije nešto što je jučer izmišljeno. Možda filteri kakvi se danas poznaju jesu ali obrada fotografije svakako nije. Obrada fotografije treba da bude svjesna. Efekat koji autor želi postići treba da bude rezultat svjesnog misaonog procesa a ponajmanje iščekivanja rezultata koji će ponuditi neki od filtera. Mora se kazati u ovome trenutku kako senzori fotoaparata imaju određene limite, dakle zna se svakome tko je malo duže u fotografiji do kuda mogu doći fotaparati a odakle nastavlja obrada. Iz svog iskustva opet tako ću reći da što sam više u fotografiji manje obrađujem svoje fotografije.  Također cijenim rad kolega vrsnih poznavatelja alata za obradu fotografije. 

Nekoliko je razloga za takav pristup. Prvi i osnovni je taj što vrste fotografije kojima se ja bavim nemaju toliku potrebu za obradom fotografije. S druge strane držim da vjerno zabilježene fotografije, kada su boje u pitanju, imaju daleko veću vrijednost od onih u kojima se digitalnom manipulacijom mijenja doživljaj realnosti. promotrimo to i sa vremenskog aspekta, posebno uzmemo li protok vremena na period duži od nekoliko godina. Baš me zanima nakon 5 godina hoće li vam se sviđati jednako izvorna fotografija ili ona koja je prošla kroz neki od "filtera" i prebacila vaše uspomene u neki sasvim drugi film. Zašto? Zbog čega? Ovo je digitalno doba i vrijeme koje omogućava najvjerniji mogući digitalni zapis stvarnosti koja nas okružuje. A mogućnosti opreme danas idu i preko toga. 



Da se razumijemo na kraju  i sam koristim obradu u svom radu. Ja mislim da je dobra obrada ona koje nismo svjesni. Znači kad imamo dojam da je nešto realno i nepromijenjeno a poruku sa fotografije upijamo na prvu možemo biti sigurni  da je obrada na fotografiji urađena kako treba. Isto tako obrada fotografije je dodatni posao i potpuno je razumljivo uložiti dodatni trud i kvalitetnu fotografiju dobiti već na samom fotoaparatu u korist uštede radnog vremena u procesu obrade. Nekad je obrada fotografije neizbježna i njoj pristupamo nakon kvalitetne analize fotografije.  Sa jasno utvrđenim redoslijedom koraka. To je puno jednostavniji pristup koji vam ostavlja puno viuše prostora za uživanje u fotografijama. A i sigruno ćete se tako više radovati svojim uspomenama u budućnosti sa vjerno sačuvanim bojama. 

Uživajte u fotografijama!

Ivan Kelava - u potrazi za dobrom fotografijom

Primjedbe

Popularni postovi