Kako uživati u fotografijama danas?


Do sad sam vodio nekoliko različitih tečajeva fotografije. Svaki put bile su to različite skupine polaznika. I naravno nemam namjeru u mojoj objavi pisati o tome, već o stvarima koje sam ja naučio iz dosadašnjih tečajeva podučavajući druge fotografiji. Mislim kako je jako važno da uživamo u fotografiji jer svaki drugi pristup fotografiji ostavlja trag. Ljudi to vide, oni osjete i vjerujte da će vam to kazati kad osjete na vašim fotografijama. 



Fotografija zaista jeste proces u kojem fotograf ima aktivnu ulogu. To je tehnički vrlo jednostavan proces pogotovo danas. Danas fotografiju imamo prije na internetu nego što je korisnik napravio sigurnosnu pohranu za nju. Očigledno je kako su određeni uređaji popularizirali konzumiranje fotografija. Pa tako danas svjedočimo kako znamo reći da ono što se nije fotografiralo kao da se nije ni dogodilo. I stvarno je tako jer danas se konzumira veliki broj informacija. Ja se tako često pregledavajući svoje arhive prisjetim događaja koji su skoro pa zaboravljeni. 



Ja sam mišljenja da kad nešto radimo s ljubavlju onda treba da uživamo u tome. Tako i prilikom fotografiranja je potrebno da zaista uživamo u procesu fotografiranja. Recimo ja uživam u lovljenju trenutaka između ostalog. Volim kad predvidim trenutak. Onda mu pripremim teren pustim da se razvija i ako imam sreće realiziram fotografiju. Ali dobro nekad trenutak zna iznenaditi i te su mi fotografije još draže. Što je potrebno da bi smo uživali u fotografijama?



Prije svega potrebno je da fotograf vlada fotografskim procesom stvaranja fotografije. To je osnovno polazište. Kroz dosadašnje iskustvo sam izvukao bitne sastavnice tj tematske oblasti koje obrađuju ovo područje. Vladanje procesom otvara mogućnosti kreativnom korištenju fotoaparata. Vrlo važna pretpostavka užitka u fotografiji je i analiziranje fotografije. Potrebno je znati što čini kvalitetnu fotografiju. Također ljudi danas trebaju znati što žele od fotografije. Mislim da ako imamo ispunjene ove uvijete možemo se propustiti procesu generiranja fotografija.


Vidjeli smo baš na zadnjem praktičnom satu na kojemu smo obrađivali PORTRET. Što mislite koliko je fotografija tehnologija a koliko pristup i način rada. Naravno da bez tehnologije koja će poslužiti bilježenju kadra mi nismo u mogućnosti kreirati fotografiju.  No važnije od toga je kako pristupamo procesu stvaranja. Kako tumačimo rasprostiranje svjetla? Kako vidimo ljudsko lice i kako ga smjestiti u prostor? Kako komunicirati sa portretiranom osobom? Mislim da su upravo ova zadnja pitanja ona koja našu fotografiju čine vrijednijom.



I na kraju želim vas pitati još ovo: Jel znate čitati svjetlo?

Primjedbe

Popularni postovi