Učimo o fotografiji


Učiti o fotografiji treba kontinuirano. Mislim da ne postoji taj stručnjak koji može kazati ja sve znam i sad mogu stati sa učenjem. Ponajviše iz razloga što je fotografija živa oblast i kontinuirano se mijenja. Pravi je izazov danas postao pratiti sve ono novo što se događa danas u fotografiji. Kao što smo vidjeti na našim tečajevima do sada koje sam radio fotoaparati su postali računala. Funkcija je stvarno puno. I kako se snaći u cijeloj šumi informacija danas? Internet ima dosta prednosti ali isto tako i nedostataka.


Uvijek polazim od sebe i promatram modele učenja koje sam ja primjenjivao u svladavanju fotografskih vještina. Da to uvijek kažem volio bih da sam  u savladavanju tih osnovnih fotografskih vještina imao neku vrstu pomoći od iskusnijih kolega. Nje je i bilo ali nikad u sustavnom obliku i vođenjem kroz proces učenja na način da se svladaju osnove na jednostavan način. Priznajem kasnije kad sam svladao osnove u većoj mjeri samostalno sam išao na specijalizirane obuke iz određenih područja fotografije. Sad kad pogledam s druge strane taj moj samostalni put učenja je doprinjeo da bolje razumijem sve one fotografe koji trebaju trenutno tu istu pomoć koju sam ja trebao nekad prije. Zato je moja satisfakcija sada veća kad pomognem osobi u svladavanju fotografskih vještina.


Ono što sam ustanovio kroz dosadašnje tečajeve fotografija je važna ljudima. Ljudi trebaju kvalitetne fotografije za privatne potrebe. Često u praksi sami primjetimo dobar trenutak i želimo ga zabilježiti fotoaparatom. Koliko smo zadovoljni sami sa takvim fotografijama neka svatko za sebe sam odgovori. Zna se tako dogoditi da nam trenutak redovito pobjegne. O razlozima ne bih ovom prilikom jer ih stvarno ima mnogo, zašto je to tako. Treba napomenuti da su nekad razlozi opravdani a nekad neopravdani za nezadovoljavajuću fotografiju. Iz ovog svega je jasno da je fotografija jako važna ljudima.


Također pozabavio bih se postojećim modelima učenja. Zapravo ja kao predavač preispitujem postojeće modele i istražujem neke nove pristupe. Mislim da svi možemo posvjedočiti kako više ili manje danas čovjek brzo živi. Svakodnevno tako konzumiramo velike količine informacija. Ja se tako pitam jesu li nam sve potrebne. Mislim kako je slično i u fotografiji. U velikoj količini informacija teško je se snaći danas. Što je to bitno? Koje su postavke najvažnije za ispravno razumijevanje fotografskog procesa? Kako danas iz 2 najviše 3 pokušaja dobiti valjanu fotografiju? Kako napraviti ispravnu procjenu situacije i donijeti odluku da određeni trenutak je teško zabilježiti u postojećoj situaciji i ne zamarati se uzaludnim pokušajima njegovog dokumentiranja? Puno je takvih pitanja koje se pred fotografe današnjice postavljaju. 



Kako dati odgovor na sva pitanja sa kojima se suočimo u fotografiji? Vrlo jednostavno znanjem i to onim esencijalnim o razumijevanju fotografije. Trebamo li danas slijepo vjerovati opremi i svoje nade polagati da će nam najsuvremenija oprema zabilježiti trenutak. Mislim da ne. Samo ako se oslonimo na znanje možemo računati da ćemo znati u većini slučajeva ispravno reagirati kada je fotografija u pitanju. Znanje je puno jače od bilo koje opreme. Primjera za to ima i previše a neke od njih često spominjem na svojim tečajevima. Znači samo znanje i razumijevanje osnovna fotografije omogućava brzo učenje fotografije. Ako imamo to tada uživanje u fotografiji dolazi samo po sebi.

Dobro svjetlo!


Primjedbe

Popularni postovi