Portret, neplanirani, naručeni, ljudi u fokusu.

U ovoj objavi ću se pozabaviti portretom i sa njegovim vrstama sa kojim sam se do sad susreo kroz bavljenje fotografijom. Kategorizaciju portreta možemo promatrati po više osnova. Ovaj put ću promatrati podjelu na one portrete koji su nastali spontano i oni koju su planirani tj. naručeni.


Volim portret


Svoje draži jednako imaju i naručeni kao i ne planirani portreti. Kod neplaniranih često treba ugrabiti trenutak da ne pobjegne, dok kod naručenih treba posložiti elemente i tek tada zabilježiti trenutak. Fotografija dole lijevo je tako nastala u mojoj glavi za vrijeme jednog intervjua Šibenskoj tv kući. Osoba na fotografiji je kamerman i zapravo mi se njegov portret vrzmao po glavi dok sam davao izjavu novinaru, po završetku čega sam upitao osobu za portret i obično to biva da imate na raspolaganju vrlo malo vremena. Tad je potrebno znati šta želite postići, jer prostora za razmišljanje nema, a često treba reagirati dinamično, poželjno je da već tad na aparatu imate kakav fiksni objektiv. Mi smo bili tad na početku foto druženja i spremali se na obilazak tako da korištenje rasvjete tad može zakomplicirati stvari, može učiniti da se portretirana osoba osjeća zbunjeno ili nesigurno i ja se u ovakvim situacijama oslanjam na ambijentalno svjetlo, koje ako dobro čitate možete dobro iskoristiti. Vjerujem da se dobri trenutci za kvalitetan kadar i javljaju baš za vrijeme odličnog svjetla tokom dana, koje onda samo treba iskoristiti u svoju korist. Sličnu priču krije i fotografija dole desno.




Ljudsko lice


Ono što me privlači portretima je ljudsko lice. Kod starijih osoba često bore znaju biti dominantne, i te osobe se često znaju čuditi zašto ja to fotografiram ili kako to može biti zanimljivo. Obično odmah u startu razbijam tu nesigurnost i govorim da njihova starost i bore nisu ne zanimljive, jer zapravo sve nas ta faza života čeka. Obično volim sa starim osobama porazgovarati, i naravno nisu to razgovori koji imaju za cilj uvesti osobu u fotografiju i kadar. Uvijek nastojim porazgovarati s njima o različitim situacijama trenutno aktuelnim u društvu, jer ne zaboravite stari ljudi su nevjerojatna riznica iskustva. Sa osobom na sljedećoj fotografiji sam tako volio porazgovarati o ekonomskoj situaciji prije i načinima kako je on uspijevao prehraniti svoju mnogobrojnu obitelj. Mi smo se dobro zabavili i ispričali svaki put a evo kako su objasnili svojoj publici ovaj moj portret britanski časopis Practical Photography Magazine, koji je obrađivao temu ljudskog tijela.

Portret ne mora biti isključivo crno-bijeli. Kao što možemo vidjeti na fotografijama dole.

Portreti najmlađih često mogu biti jako zanimljivi. Djeca su zanimljiva kad otkrivaju svijet, prvi koraci, prvi padovi, sve to može biti zanimljivo za fotografiranje.

Portret mogu koristiti umjetnici za svoju biografiju u sklopu knjiga ili različitih oblika javnih prdstavljanja kada pored fotografije treba voditi računa i o vrsti knjige, žanru itd.

Portret mogu koristiti različite osobe iz javnog područja djelovanja za potrebe predstavljanja organizacije kojoj su na čelu ili koje su član. Pa tako na primjerima ispod možemo vidjeti kako izgledaju portreti na potpuno bijeloj pozadini. Ovdje je u nešto većoj mjeri korištena rasvjeta.



Ovo je manji prikaz portreta koje sam imao priliku raditi. Portret je vrlo zanimljivo područje, i svakim danom otkrivam nove aspekte i pristupe. Uskoro ću predstaviti i nove portrete na kojima sam radio nedavno. A donijet ću i posebnu seriju portreta koji su nastali spontano i bili predstavljeni u sklopu zasebne reportaže.

Primjedbe

Popularni postovi