Kupac je kralj! Gdje si Kralju?
Živimo u kapitalističkom društvu, u takvom društvu kupac je kralj. Kupac ima ono što prodavač želi, i to se nalazi u kupčevu novčaniku. Društvo je postavilo standarde i kupca izdiglo na pijedestal, kupac je taj koji određuje kome će dati priliku da na njemu zaradi.
Kupujete prvi put fotoaparat, na šta obratiti pozornost? Ima nekoliko stvari koje treba promotriti ja ću podijeliti sa vama svoje iskustvo i stvari koje ja promatram kad gledam fotoaparat bilo za sebe bilo za nekoga drugog.
Ono što je značajno trebalo bi vidjeti od koga uzimate fotoaparat. Korisne informacije mogu biti o zastupniku fotoopreme, koliko je dugo u tom statusu. Vrlo je važno vidjeti kako funkcionira servis, možda vam to nije na prvom mjestu kad kupujete fotoaparat, ja ću napomenuti da vodite računa o tome. Nikad ne znate šta vam se može dogoditi sa fotoaparatom. Neka vam na bude teško pitati kakva je poslovna praksa u slučaju eventualnih kvarova, pitajte o dosadašnjim slučajevima, tu ćete vidjeti kako se postavljaju i šta im je na prvom mjestu prodaja uređaja samo ili prodaja uređaja i kvalitetno pružanje usluga servisa. To trebate ispitati jer se vi eventualnom kupovinom vežete na buduću komunikaciju sa tim distributerom. Pokušajte kontaktriati nekoga tko je već kupovao od prodavača kod kojeg planirate kupiti fotoaparat, to je jako bitno i možete dobiti informacije iz prve ruke o dosadašnjim iskustvima. Ne zaboravite garanciju iako svi oni po defaultu to redovito naprave po kupovini, još nešto čuvajte račun, nikad ne znate kad vam može zatrebati. Mogu vam iz prve ruke potvrditi kako sam ja osobno trebao prošlo ljeto račun iz 2005 godine, srećom sam ga pronašao u kutiji od fotoaparata. To bi moglo biti korisno iskustvo, i svakako ukoliko imate prostora sačuvajte bar kutiju od aparata, ona je zgodna za čuvanje upustva, i svih sitnica koje dođu uz jedan uređaj a vi ih u pravilu ne koristite sve odjednom. Još jednom da napomenem nikad ne znate kad ćete zatrebati garanciju ili upustvo za fotoaparat.
Dok smo još na prodavaču fotoopreme vrlo je bitno da je sama osoba zadužena za prodaju fotopreme educirana osoba ne toliko o fotografiji koliko o samoj opremi. To će vam kazati koliko je distributeru stalo da vam omogući izbor najboljeg prozvoda za vaše potrebe. Ovo je isto jako bitno za obe strane u kupovini fotoopreme jer educirana osoba će učiniti da zadovoljstvo bude obostrano. To se može primjetiti ako svoju opremu kupujete u većim prodajnim centrima, u pravilu se to podrazumijeva da ćete tu naići na prodavača koji bi trebao vladati svojim područjem prodaje.
Veličina ponude fotoaparata će vam kazati o kakvoj se trgovini radi. Opravdano je da se svi proizvodi iz kataloga ne mogu držati u ponudi u baš svim trgovinama, no isto tako bi bilo fino kad bi glavni zastupnik fotografske opreme u jednoj državi omogućavao češće svojim korisnicima testiranja određenih modela za koje vlada najveći interes ili kad izađe novi model.
Kada poželite testirati fotoaparat, prodavači mogu kao argument koristiti frazu kako bi vi trebali znati o kakvom se uređaju radi ako ste zainteresirani za kupnju. Uredu imaju pravo da se postavljaju kako žele, ali trebate imati na umu da testne fotografije koje pronalazite na internetu, za određeni fotoaparat, uglavnom nisu rađene sa serijskim tzv. kit objektivima, zato bi bilo dobro kad bi prodavači omogućili testiranje uređaja. Ja tad otvoreno kažem kako nevjerujem testovima sa interneta i želim osobno da se uvjerim u to što piše.
Dolazimo do samog uređaja za koji ste zainteresirani. Ovdje je važno da znate za šta trebate fotoaparat. Izgleda da je čiovjeku urođeno da traži uređaj sa kojim će moći što više stvari fotografirati, i to je u početku tako. Istražujete nove mogućnosti, fascinirani ste mogućnostima aparata. Ali nakon početnog zanosa shvatiti će te zaparavo koliko funkcija aparata ustvari koristite. Tako bi prije same kupovine trebalo razmisliti šta vas to privlači, šta ćete vjerojatno najviše fotografirati, eventualno u kojim područjima fotografije se planirate okušati. To stvara pretpostavku za lakši odabir određenog modela. A internet tu olakšava pronalazak odgovarajućeg modela. Vrlo bitna stvar je dobro se informairati prije kupovine željenog fotoaparata. Podsjetit ću na zanimljivu taktiku iz prethodne objave, pustite druge da testiraju najnoviji model, osim ako vas za to ne plaćaju da testirate.
Ne zaboravite jednu od ptehodnih objava: Koliko je megapixela dovoljno?
Tehničke karakteristike su stvar osobnih preferencija, one variraju od vaših potreba za fotografijom. Ako ste očekivali da vam kažem koji model, ili proizvođač fotografske opreme je na prvom mjestu, ili radi najkvalitetnije fotoaparate ostat ćete uskraćeni za te informacije.Iz jednostavnog razloga što svi proizvođači rade kvalitetne fotoaparate.
Činjenica je da proizvođači stalno rade inovacije, poboljšavaju postojeću opremu i to je za svaku pohvalu. S druge strane korisnici i potencijalni kupci se trebaju snaći u cjeloj toj šumi informacija.
Neka vaš najbolji savjetnik bude onaj financijski iz vašeg novčanika.
Moja prva kupovina fotoaparata
Kupujete prvi put fotoaparat, na šta obratiti pozornost? Ima nekoliko stvari koje treba promotriti ja ću podijeliti sa vama svoje iskustvo i stvari koje ja promatram kad gledam fotoaparat bilo za sebe bilo za nekoga drugog.
Ono što je značajno trebalo bi vidjeti od koga uzimate fotoaparat. Korisne informacije mogu biti o zastupniku fotoopreme, koliko je dugo u tom statusu. Vrlo je važno vidjeti kako funkcionira servis, možda vam to nije na prvom mjestu kad kupujete fotoaparat, ja ću napomenuti da vodite računa o tome. Nikad ne znate šta vam se može dogoditi sa fotoaparatom. Neka vam na bude teško pitati kakva je poslovna praksa u slučaju eventualnih kvarova, pitajte o dosadašnjim slučajevima, tu ćete vidjeti kako se postavljaju i šta im je na prvom mjestu prodaja uređaja samo ili prodaja uređaja i kvalitetno pružanje usluga servisa. To trebate ispitati jer se vi eventualnom kupovinom vežete na buduću komunikaciju sa tim distributerom. Pokušajte kontaktriati nekoga tko je već kupovao od prodavača kod kojeg planirate kupiti fotoaparat, to je jako bitno i možete dobiti informacije iz prve ruke o dosadašnjim iskustvima. Ne zaboravite garanciju iako svi oni po defaultu to redovito naprave po kupovini, još nešto čuvajte račun, nikad ne znate kad vam može zatrebati. Mogu vam iz prve ruke potvrditi kako sam ja osobno trebao prošlo ljeto račun iz 2005 godine, srećom sam ga pronašao u kutiji od fotoaparata. To bi moglo biti korisno iskustvo, i svakako ukoliko imate prostora sačuvajte bar kutiju od aparata, ona je zgodna za čuvanje upustva, i svih sitnica koje dođu uz jedan uređaj a vi ih u pravilu ne koristite sve odjednom. Još jednom da napomenem nikad ne znate kad ćete zatrebati garanciju ili upustvo za fotoaparat.
Bitne stvari
Dok smo još na prodavaču fotoopreme vrlo je bitno da je sama osoba zadužena za prodaju fotopreme educirana osoba ne toliko o fotografiji koliko o samoj opremi. To će vam kazati koliko je distributeru stalo da vam omogući izbor najboljeg prozvoda za vaše potrebe. Ovo je isto jako bitno za obe strane u kupovini fotoopreme jer educirana osoba će učiniti da zadovoljstvo bude obostrano. To se može primjetiti ako svoju opremu kupujete u većim prodajnim centrima, u pravilu se to podrazumijeva da ćete tu naići na prodavača koji bi trebao vladati svojim područjem prodaje.
Procjena ponude
Veličina ponude fotoaparata će vam kazati o kakvoj se trgovini radi. Opravdano je da se svi proizvodi iz kataloga ne mogu držati u ponudi u baš svim trgovinama, no isto tako bi bilo fino kad bi glavni zastupnik fotografske opreme u jednoj državi omogućavao češće svojim korisnicima testiranja određenih modela za koje vlada najveći interes ili kad izađe novi model.
Kada poželite testirati fotoaparat, prodavači mogu kao argument koristiti frazu kako bi vi trebali znati o kakvom se uređaju radi ako ste zainteresirani za kupnju. Uredu imaju pravo da se postavljaju kako žele, ali trebate imati na umu da testne fotografije koje pronalazite na internetu, za određeni fotoaparat, uglavnom nisu rađene sa serijskim tzv. kit objektivima, zato bi bilo dobro kad bi prodavači omogućili testiranje uređaja. Ja tad otvoreno kažem kako nevjerujem testovima sa interneta i želim osobno da se uvjerim u to što piše.
Procjena budućeg korištenja uređaja
Dolazimo do samog uređaja za koji ste zainteresirani. Ovdje je važno da znate za šta trebate fotoaparat. Izgleda da je čiovjeku urođeno da traži uređaj sa kojim će moći što više stvari fotografirati, i to je u početku tako. Istražujete nove mogućnosti, fascinirani ste mogućnostima aparata. Ali nakon početnog zanosa shvatiti će te zaparavo koliko funkcija aparata ustvari koristite. Tako bi prije same kupovine trebalo razmisliti šta vas to privlači, šta ćete vjerojatno najviše fotografirati, eventualno u kojim područjima fotografije se planirate okušati. To stvara pretpostavku za lakši odabir određenog modela. A internet tu olakšava pronalazak odgovarajućeg modela. Vrlo bitna stvar je dobro se informairati prije kupovine željenog fotoaparata. Podsjetit ću na zanimljivu taktiku iz prethodne objave, pustite druge da testiraju najnoviji model, osim ako vas za to ne plaćaju da testirate.
Ne zaboravite jednu od ptehodnih objava: Koliko je megapixela dovoljno?
Zaključak
Tehničke karakteristike su stvar osobnih preferencija, one variraju od vaših potreba za fotografijom. Ako ste očekivali da vam kažem koji model, ili proizvođač fotografske opreme je na prvom mjestu, ili radi najkvalitetnije fotoaparate ostat ćete uskraćeni za te informacije.Iz jednostavnog razloga što svi proizvođači rade kvalitetne fotoaparate.
Činjenica je da proizvođači stalno rade inovacije, poboljšavaju postojeću opremu i to je za svaku pohvalu. S druge strane korisnici i potencijalni kupci se trebaju snaći u cjeloj toj šumi informacija.
Neka vaš najbolji savjetnik bude onaj financijski iz vašeg novčanika.
Primjedbe