Koliko se puta može upotrijebiti jedna fotografija? Mislim stvarno u praksi

 Šta misliš ti čitatelju?

Krećemo sa pitanjem i razmišljamo u smjeru koliko je to izvedivo u praksi. Objektivno gledano zašto bi se svaka fotografija trebala koristiti više puta. Ne nužno i ne treba svaka fotografija da ima više objava. Moja namjera je da ukažem na važnost fotografije i njene mogućnosti danas. A na to me je potakla moja komunikacija sa klijentom kada su dali komentar za korištene fotografije. Stvarno smo ih iskoristili i isplatili višestruko. To je lijepo za čuti i pored toga meni se upalila lampica. Da dobre fotografije se mogu iskoristiti više puta, ukoliko nemate potrebu ili ne znate kako to je vaš problem. Ja sam posvjedočio bezbroj puta i meni je to dovoljno. Idemo onda uzeti jedan primjer i promotriti korištenje jedne fotografije u praksi. Zanimljivo je i nadam se kako sam te zainteresirao da čitaš dalje.


1. Prva upotreba

Radi se o mom tečaju. Ovaj put je to bila vrlo praktična radionica fotografije u Stocu. Tečaj je bio dio većeg projekta bilježenja i fotografiranja stećaka. Mojim tečajem sam trebao educirati skupinu mladih ljudi kako što bolje zabilježiti fotografije stećaka u većini slučajeva sa mobitelom. Tako da možemo reći da je ovo bio jedan od mojih najvećih tečajeva gledajući broj učesnika. Obavezno svim organizatorima sugeriram napraviti jednu skupnu fotografiju učesnika bilo kojeg događaja. Zašto je to važno? Ukratko fotografija je između ostalog i dokaz. Pa da to je dokaz da smo radili nešto, da smo se okupili, da smo bili na nekoj lokaciji. I onda poslije svi to možemo dijeliti i reći tu smo bili, to smo posjetili, tu smo uživali itd...

U ovoj objavi neću pisati o procesu izvođenja te fotografije. To je posebna priča a između ostalog posvetio sam grupnoj fotografiji cijelo jedno poglavlje moje nove publikacije. Da gospodo nije svejedno kako se fotografirate. Stvarno me ne zanima ukoliko smatrate da to nije bitno, moji klijenti jako drže do tih kadrova koji trebaju biti na visokoj razini. To je važno danas. Zato i pišem sve ovo. I nije prvi put kako držim tečaj i usput zabilježim pokoju fotografiju. No sad sam i ja trebao biti na fotografiji. Iskoristili smo pomoć iskusnog snimatelja koji je trenutno radio video prilog o radionici, njegovo ime je Goran Krešić. Ovim putem se zahvaljujem za foto.

Ovdje se bavimo upotrebom i dakle prva upotreba je bila kod mene na mojim društvenim kanalima. I to je sljedeća fotografija.



2. Fotografije šaljem organizatoru

Fotografija je koristan element za svakog organizatora, njome pokazujemo svoje aktivnosti. A ja čak i kad držim tečaj isplaniram bar grupnu fotografiju da svi napravimo. Mislim kako je to važno da se radi. Tu imamo sve učesnike i na kraju krajeva to je nepobitan dokaz da smo nešto odradili. Organizator je isto tako koristio fotografiju kroz više komunikacijskih kanala. U ovoj objavi mi se bavimo jednom fotografijom, međutim ja u pravilu uvijek isporučim seriju, tj priču sa dogovorenim ukupnim brojem fotografija nekog događaja. To unaprijed dogovorimo kao i sve ostale potrebne detalje. Ovo je bila upotreba broj dva. I trebam li navesti kako organizator ima slobodu da fotografiju koristi za sve druge vidove komunikacije o projektu prema drugim interesnim subjektima za ovaj projekat.


3. Print fotografija - kada je to dobro?

Zašto bi nam trebao print fotografija? Ne tako rijetko u praksi fotografije je zgodno isprintati učesnicima događaja. A ljudi se tome vesele a ja imam jako simpatičan primjer koji pričam na tu temu u sklopu tečaja. Tu se najbolje ogleda koliko je ljudima danas važna fotografija. U mom slučaju je to bilo ovako....

Nakon izvjesnog vremena radili smo na novom tečaju fotobook i ja sam kao primjer fotobook odabrao fotopriču o mojim tečajevima. Tu sam nastojao obuhvatiti sve moje tečaje unutar određenog  vremenskog razdoblja. Priča iz Stoca je bila dio veće priče i naravno pogađate ista fotografija je korištena za print. S tim kako treba naglasiti da je ovaj put korištena fotografija u full rezoluciji. Sve ostalo je prilagođena web rezolucija. 

Inače pored ovoga moji klijenti imaju široku listu upotreba fotografija koje radim. Ja sam u ovom slučaju uzeo određenu fotografiju i kroz ovu objavu pratimo njenu upotrebu u praksi. 


4. Kasnije korištenje fotografije?

S vremenskim protekom fotografije dobivaju na značaju. Svi volimo lijepe uspomene a najlakše ih je evocirati fotografijom, zar ne? S vremena na vrijeme na društvenim kanalima se bavim fotografskim temama. Zgodnim mi se učinila naša fotografija sa početka za emitiranje određenih poruka iz područja fotografije. 


I stvarno je tako. Jasno kako vi trebate vladati sposobnošću primjene tehnologije, međutim ukoliko je zapažanje izostalo vi puno propuštate u fotografskom procesu.


Zaključak

Ovo sigurno nisu sve moguće upotrebe jedne fotografije. Sigurno je tu pored navedenih bilo još ponešto. Međutim i ove izdvojene četiri upotrebe jasno govore o vrijednosti fotografije. Jeste toga svjesni? Dakle ukoliko znate vi možete jednu fotografiju višestruko iskoristiti. Fotografija je važna. 

Da ne stanem na ovom broju mogao bih opet iskoristiti navedenu fotografiju za objave na društvenim kanalima. Šta kažete?

A vi? Zanima me koliko ste najviše puta iskoristili određenu fotografiju? Pišite.

Primjedbe

Popularni postovi