Izložbe fotografija i fotonatječaji - šta to znači u razvoju svakoga u fotografiji

Fotografija je danas popularna, i to popularnija nego ikad čini se. Toliko je potrebna i korištena da ljudi nekad nisu ni svjesni koliko koriste fotografije. Međutim, svjesni smo da samo pritisak na okidač ne čini fotografiju. Na internetu nas bombardiraju kvalitetnim fotografijama. Da puno ih je a one loše koje nam pokušavaju podvaliti pod kvalitetne više ne prolaze. To je zato što fotografska kultura raste i danas ljudi lako prepoznaju dobru fotografiju. Drugi je dio priče koliko ljudi zna objasniti zašto je neka fotografija dobra. Naravno to ostavljamo za naše tečajeve i one koji žele vladati tim područjem.

Vratimo se izložbama i fotonatječajima. Ja mislim kako to može biti korisno svakome to želi svoju fotografiju podići na višu razinu. Fotonatječaje treba shvatiti kao priliku za učenjem. Naravno imamo i situaciju da ako vam vaši ukućani i prijatelji daju super komentare i stvaraju situaciju da ste vi praktično već pokupili prvu nagradu. Samo eto treba još netko da organizira kakav fotonatječaj da se to i potvrdi. 

Još nešto imamo i natječaje koji koji su bazirani na biranju od strane publike i druge kada stručni žiri bira najbolje radove. Tu svatko treba za sebe da odabere koji model je bolji za njegov razvoj. Ja sam tako na svome početku slao svoje fotografije na različite natječaje. Na nekima bih osvojio prvo mjesto a na nekima bih bio malo niže na postolju, a bilo je situacija da žiri nije prepoznao moje ideje. To ne treba tako osobno doživljavati. Jer iz moga iskustva to ništa ne znači bili vi prvi ili treći. Jer vaše fotografije koje na određenom natječaju žiri ne proglasi pobjedničkim to ne mora značiti da netko drugi ne želi korsititi i da neće prepoznati vrijednost u njima. Ja vam ovo pišem jer se meni to dogodilo. Zato je nužno da samo stvarate fotografije i trudite se biti svaki put sve bolji. 

Nakupio sam nešto iskustva i ljudima se svidjelo kako ja radim fotografije pa su poželjeli da ja budem u žiriju. Nekad sam bio član a nekad i predsjednik žirija. Jedne prilike sam pisao i pravilnik za natječaj. Da potrebno je jasno specificirati prijavu na natječaj, tako da svatko zainteresiran za slanje fotografija ima sve napisano i da dodatne upite svedemo na minimum organizatoru. E dobro to je prije natječaja a sad treba i analizirati pristigle radove. Vaši subjektivni ukućani i prijatelji će vam samo ispaliti da su vam fotke super. E sad uzmite i to da ja radim tablicu i sve pristigle radove ocjenjujem kroz nekoliko kategorija. Valja napraviti izbir svih ocjena koje jedna fotografija prikupi. U pravilu bi tako trebao svaki stručni ocjenjivački žiri. Zato svaki sljedeći put kad pomislite da ste zakinuti na fotonatječaju razmislite koliko je posla odrađeno i po kojim kategorijama je vaša fotografija ocjenjena. Osim ako pobjednik nije izabran lajkovima, tad ste prepušteni široj publici.

Izložbe su super. Vidjeli smo to i na našoj zadnjoj zajedničkoj. Meni je posebno ostao u sjećanju prvi kontakt izlagača sa printanim radovima. E to trebate doživjeti. Zato ja uvijek potičem ljude da izrađuju fotografije. Još nešto izložbe su prilike za razmjenu ideja, razmišljanja i stavova. Da fotografija je sve popularnija i sve je teže podvaliti gledatelju lošu fotku. ;) 



Primjedbe

Popularni postovi