Može jedna za fejsa - POSLOVNI SUBJEKTI

U zadnje vrijeme svako malo iskoče na društvenim mrežama fotografije sa različitih događanja poslovnih subjekata. Fotografije su danas popularne i moglo bi se reći da što se ne objavi kao da se nije ni dogodilo. No treba li baš svaku fotografiju koju zabilježite objaviti pogotovo kad se radi o poslovnom subjektu, obrazovnoj instituciji i sl. Mislim da treba objavljivati fotografije ali isto tako voditi računa kakve i kako objavljujemo fotografije. Treba koristiti blagodati današnjeg vremena. I umjesto da kritiziram pojedine objave odabrao sam način da sugeriram neka pravila oko kojih se trebamo pridržavati. I da napomenem pravila se mogu kršiti o tome sam pričao na našem zadnjem tečaju no treba znati kada se to može napraviti.



Dakle ova objava je isključivo posvećena za poslovne subjekte koji imaju potrebu objavljivati fotografije svoga rada široj društvenoj zajednici. Pa krenimo redom.

Svjetlo

Vrlo je važno proanalizirati kakvo je svjetlo u prostoriji kojoj želite zabiježiti vašu fotografiju. Gdje je okrenut prozor, odakle dolazi izvor svjetla. Imavši to u vidu treba voditi računa kako se postaviti u prostoru i gdje stati kako bi zabilježili najbolji kadar. Tj. onaj koji će zabljesnuti na vašoj društvenoj mreži. Isto tako u nekim situacijama treba kadar dosvjetliti tako da treba voditi računa o blicu. Molim vas samo nemojte reći da fotografirate u AUTO modu. Svjetlo je važno za fotografiju i njegovo čitanje u kadru je od vitalnog značaja za fotografiju.


Službeni fotoaparat

E ovo je slučaj koji dovodi u nezgodnu situaciju sve one kojima je u opisu radnog mjesta ili im je prepušteno da zabilježe fotografije za poslodavca. Čim se uzme jedan takav uređaj rukovodioci odmah pretpostavljaju da vi morate praviti vrhunske fotografije. No je li to tako gospodo rukovoditelji PR odjela. Fotoaparat ne radi fotografije. Znam da zvuči čudno no čovjek-djelatnik je taj koji upravlja njime i iz uređaja izvlači maksimum u danom trenutku.



Fotografija Grupe

Svako događanje za pravnog subjekta uglavnom podrazumjeva okupljanje većeg broja ljudi. Grupe mogu imati različiti karakter što ovisi prvenstven od vrste događaja. Kao i za svjetlo i ovdje treba voditi računa o postavljanju fotografa nasuprot grupi. Treba voditi računa o čelnim ljudima i kako su oni prikazani u samoj grupi ljudi. Isto tako jedno od pitanja koje se nameće kod ovoga je trebaju li svi akteri priče na fotografiji unutar kadra gledati u fotoaparat dok ih se fotografira? Samo pitam. Gledajući pojedine kadrove čovjek ima dojam kao da svi akteri nekog poslovnog događaju iščekuju što će se sljedeće dogoditi. Tj da se završi sa fotografiranjem. :) Ovi kadrovi su važni za svaki događaj zato o njima treba voditi dosta računa.

Mobitel i fotografija

Da svakako da. Pogotovo ako će fotografije biti korištene na društvenim mrežama. Valja imati na umu kako korištenje mobitela ne znači da se ne treba voditi računa o pravilima fotografiranja. Shvaćam koliko je zgodno i praktično fotografiranje mobitelom pogotovo ako te fotografije treba podijeliti na internetu. Ja znam da vi imate kvalitetan mobitel i da on proizvodi dobre fotografije. No da li morate baš sve koje ste zabilježili fotografije poslati za objavu. Ne nikako. Zapamtite selekcija je zlata vrijedna i potrudite se dodatno svaki put i odaberite samo najbolje za objavu.


Obrada fotografije

Sigurno se pitate treba li takvu vrstu fotografije trebanaknadno obrađivati. Da budem jasan poslovni događaj treba vjerno zabilježiti kada su boje u pitanju. Pogotovo iz razloga ukoliko će takve fotografije biti kasnije korištene u nekoj od publikacija poduzeća. Ukoliko treba može se i fotografija obraditi ali ne na način da se mjenja vizualni dojam događaja. Jer poslovni događaj nije vjenčanje, nije to imaginarni kadar iz filma. Ili možda je. :) 

Da zaključim

Fotografija je popularna. Ljudi vole gledati fotografije. Vaši poslovni partneri, klijenti i djelatnici vole gledati fotografije. Ljudi vole sebe vidjeti na fotografiji. Oni vole izgledati dobro i zato vodite računa da ih tako i prikažete na fotografiji. Ljudi isto tako danas mogu brzo prepoznati dobru fotografiju. Fotografija ima multiplikativni efekat. Ona se može koristiti na više načina. Ljudi se raduju fotografijama. Fotografija je dokument vremena. I baš zato što su nam fotografije važne vodite računa o tome kako ih stvarate. Vjerujem da će u budućnosti fotografija biti još važnija. 

O mom radu imate na ovom blogu, kao i na FB stranici. Možete potražiti moje fotoreportaže koje sam radio i za druge medije. Sve napisano rezultat je iskustva i praktičnog rada. Ovo je moj pogled na ovu problematiku i uvažavam da netko može drugačije gledati na ovu temu.



Uživajte u fotografijama. I neka vaše fotografije pričaju o vašem poduzeću najbolju poslovnu priču. 

Primjedbe

Popularni postovi