Volio bih da su mi rekli na početku bavljenja fotografijom

Zanimljiva situacija koju sam stavio pred sebe. Na svom putu razvoja fotografske vještine puno smo procesuirali informacija. Prvi ja a vjerujem i vi. Naravno sve informacije nisu bile prave, neke nisu bile utemeljene na činjenicama, a neke su prihvaćene zbog nedovoljno poznavanja materije. To može biti otežavajuće jer vas u fotografskom razvoju može odvesti krivim putem. Odvući od bitnoga a zanemariti važno u fotografiji. Ali ja na to ne gledam isključivo negativno. Te "nekavlitetne"informacije nisu nužno loše. Danas meni takve situacije pomažu da bolje razumijem svoje polaznike na tečaju koji imaju slične probleme kao i ja nekad prije. Prolazak kroz fotografski razvoj pojedinca može biti brži ili sporiji i kod svakog je individualan. 

Što je to što bi ja volio da sam znao na početku? Da mi je netko rekao? Pa krenimo redom:

Važnost kritike

Kritika je važna u razvoju svakog fotografa. Kritika fotografije je vrlo odgovoran proces. Ako uzmemo da kao pojedinci svi polazimo sa jedne točke u svom fotografskom razvoju. Jasno nam je kako moramo puno toga naučiti. Puno toga moramo promjeniti u pristupu prema opremi. Kvalitetna kritika nam pomaže da uočimo naše nedostatke, propuste kako bi u budućim situacijama vodili više računa o tome. Jasno kritiku treba da daje netko kome vjerujemo. Osoba koja daje kritiku treba da čini to sa ciljem unapređenja vještina vas kao fotografa. 

Važnost praktičnog poznavanja uređaja

Svaki fotoaparat je jedno malo računalo. Fotoaparati danas imaju bezbroj mogućnosti. Proizvođači opreme su omogućili danas pregršt toga. To je dobro, no nekoga tko počinje se baviti fotografijom može da poprilično zbuni. Ja vas pitam koliko u konačnici vi danas koristite tih mogućnosti vašeg uređaja. Slobodno uzmite pauzu i razmislite. Ja znam meni ne trebate to odgovarati. Mi tu dilemu razriješimo na prvom satu našeg tečaja. :) U  boljem poznavanju vašeg uređaja svakako vam mogu pomoći korisničke upute koje dođu uz fotoaparat.

Važnost educiranosti prodajnog osoblja

Šta susrećem u praksi često? Imamo pojavu da se na tržištu nudi jako puno uređaja. To je fino, ima se što odabrati. No je li tako zaista. Obratilo mi se jako puno vas koji ste bili u nedoumici prilikom kupovine prvog fotoaparata. Od prodajnog osoblja se očekuje da poznaje materiju kojom se uređaj bavi. Da zna prepoznati potrebe kupca i da to zna spojiti sa ponudom iz trgovine za koju radi. Ja dobivam zaista različite upite na osnovu kojih mogu zaključiti da situacija na tržištu baš i nije idealna. Zato moja sugestija svim onima koji kreću u kupovinu fotoaparata je da se dobro educiraju i prije same kupnje znaju što žele. Za što trebate uređaj. Što planirate najviše fotografirati? 

Važnost edukacije

Fotografija se dinamično razvija danas. Tako sam i ja u procesu učenja novih znanja i pristupa u radu sa fotoaparatom. Načina za edukaciju je mnogo. Pristup informacijama je danas relativno jednostavan. Imamo također i šumu informacija u području edukacije pa često teško možemo vidjeti stablo. Moramo znati kako proces edukacije nikad ne prestaje i dok god se budemo bavili fotografijom bit ćemo u prilici naučiti nešto novo. Zato je potrebno voditi računa kako se educiramo. 

Važnost uživanja u fotografiji

Mislim kako je važno da se kroz cijeli proces bavljenja fotografijom uživa. Da bi mogli uživati u fotografiji potrebno je u početku poznavanje osnova rada. Potrebno je da vladamo vještinom fotografiranja kako bi se mogli prepustiti bilježenju onih situacija koje privuku oko fotografa. Kad imamo to stvaramo pretpostavke da nekoga obradujemo fotografijom, ili nekome izvučemo osmjeh na lice. Ja vas uvjeravam da ljudi vole fotografije više od svega ostalog dobiti na poklon. Pogotovo kad ih iznenadite. Čak i jedna jedina fotografija može nekoga oduševiti kao cijeli album drugih. Ja sam to doživio ne jednom već nekoliko puta. 

Zato uživajte u fotografijama!


Ivan Kelava - u potrazi za dobrom fotografijom

Primjedbe

Popularni postovi