Službeni fotograf - treba li nama to?


Šta znači biti službeni fotograf? Koji su vaši zadatci  tijekom određenog događaja? Koji je značaj fotografa? Šta je fotograf u mogućnosti uraditi za vas kao organizatora određenog događaja?



Iza sebe imam iskustvo stvaranja fotografija za više vrsta događa od onih festivalskog karaktera u trajanju od više dana do onih manjih događaja od nekoliko sati. Zadnji takav događaj je književni festival Poligon u Mostaru koji je trajao 3 dana. Moj zadatak za ovaj festival je bio između ostalog osigurati fotografije događanja koje organizator sa priopćenjem svakog dana po završetku festivalskog programa toga dana šalje medijima. Ove godine sam imao još jedan zadatak o kome ću kasnije više pisati. Fotografije koje ćete gledati u ovoj objavi su sa različitih događanja.




Svaki ozbiljan organizator bi trebao voditi računa kakve fotografije šalje u medije. I ne samo to, već i koji broj fotografija šalje istima. Ovisno od pristupa i stila rada svaki događaj obiluje kadrovima, naravno sve nećete objaviti. A ni mediji nemaju toliko prostora da objave cijeli sadržaj vaše memorijske kartice fotografija, osim društvenih mreža koje mogu učitati veći broj fotografija, no ni na njima nije preporučljivo dizati prevelik broj fotografija. Ključna stvar u ovome dijelu je SELEKCIJA fotografija. Zna biti komično kakve se sve fotografije dižu, da skratim organizator uloži u događaj dosta resursa i onda fotografijama tog istog događaja se sve uprska. Čest slučaj koji možemo vidjeti u našoj svakodnevnici.



Šta mislite koliki je značaj fotografa? Samo ću kazat to da spretnim kadriranjem, i dobrom pripremom fotograf može nešto lošije posjećenu manifestaciju prikazati kao prosječnu. Jedan primjer iz prakse koji često navodim na svojim radionicama. Manifestacija X je poslana za medije sa tekstom koji je počinjao u stilu da se tražila stolica više a prva fotografija kojom je počinjala reportaža je bila sa praznim mjestima u prvim redovima. Helou??? Trebate još primjera?



Zatim, vi tijekom određenog događaja trebate voditi računa o ključnim osobama. Postoje osobe koje vi jednostavno morate zabilježiti, koje su doprinijele održavanju tog događaja. Bez kojih se isti ne bi  održao. Ili bi bio manjeg značaja bez njih. Isto tako u ovome ne treba pretjerivati sa ponavljanjem kadrova, jer lako kod pregledavanja možete postati dosadni. Ja znam kako ljudi vole fotografije, i to vole puno gledati fotografija. Isto tako treba voditi računa u kakvim situacijama prikazujete vaše subjekte radnje. Vodite računa da su u najboljem mogućem svjetlu, sjetite se moje priče o tome koliko informacija nosi jedna fotografija. 




Ove godine sam imao zanimljiv zadatak kada sam fotografije uz slanje organizatoru za medije trebao podići i na njihovu stranicu festivala na društvenoj mreži. Svoj rad prvenstveno mjerim po zadovoljstvu klijenta. U ovome slučaju, bez mog pitanja svaki naredni dan festivala sam dobivao više nego pozitivne reakcije od organizatora kao i učesnika festivala. Svaki fotograf ima svoj stil što se može vidjeti po svakom snimljenom kadru. Meni su važne potrebe mojih klijenata. Ne treba zanemariti ni kasniju upotrebu fotografija za različite publikacije. Jer u praksi se susrećemo sa različitim situacijama gdje poslovni subjekti kada rade različite publikacije imaju stanovitih problema u nedostatku kvalitetne fotografske građe. Da ne kažem da postoje i oni koji nemaju nikakvu građu. Dakle više je nego isplativo imati kvalitetno dokumentirana vaša poslovna, kulturna i slična događanja. Vaše fotografije pričaju o vama više nego što možete zamisliti. 




Da zaključim. Bilježiti treba puno, na internet pogotovo društvene mreže ne treba dizati prevelik broj fotografija. Uložite vremena u selekciju. Potrudite se odabrati najbolje kadrove, za to postoje jednostavna pravila nemojte biti lijeni. Potrudite se odabrati najbolje jer će vam se to mnogostruko vratiti. Jer evo jutros baš gleda kolega jednu takvu galeriju i veli oni su dosadni, natrpali puno istih fotografija i to im je izvještaj sa događaja. :(  Pazite kakve fotografije objavljujete i nastojte da vaše fotografije reprezentiraju vaš događaj u najboljem svjetlu. Neka fotografije pričaju vašu najbolju priču. 




I na kraju se pitamo službeni fotograf - treba li nama to? Odgovor je jasan. Ozbiljnim organizacijama svakako treba. Svim onima koji trebaju kvalitetno dokumentiranu fotografiju svakako da treba.


Primjedbe

Popularni postovi