Tko će pritisnuti dugme a tko učiniti sve ostalo - pitanje je danas?

Bila je to dobra reklama za fotoaparat. Kad su za popularizaciju fotografije iz jedne kompanije promovirali fotoaprate sloganom: "Vi ćete pritisnuti dugme, a mi ćemo učiniti sve ostalo." Zašto je u jednom trenutku prestala gledati vizionarski i uspavala se u svom monopolističkom položaju na tržištu pravo je pitanje. Iz njihovog primjera se može izvući dosta zanimljivosti. U ovome trenutku mi je zanimljivije zadržati se na fotografiji. Mene više zanima da li ovaj slogan primjenjuju i današnji proizvođači fotografske opreme. Jesu li se uljuljali u svoje tržišne segmente i da li vizionarski gledaju na fotografiju kao njihovi prethodnici koji su davno probili led u popularizaviji fotografije.




Napredak fotografske opreme


Tehnološki napredak fotografske opreme je značajan, i proizvođačima treba čestitati na tome. E sad zanimljivo mi je promatrati kako se popularizira određeni brend danas. Konzumenta se fascinira mogućnostima opreme, tako što se tehnološke mogućnosti konstatno proširuju. Oprema danas može zabiježiti sve više i više. To je dobro, podržavam svaki napredak na bolje da se pogrešno ne protumačim. Svojim polaznicima sam tako na jednom od posljednih predavanja pričao o mojim strategijama kupovine fotografske opreme. Sve se mjenja s vremenom pa tako i to. Ako hoćete savjet za to sačekajte da se oprema pokaže na tržištu i onda je kupite. Moje iskustvo govori da je ova strategija ispravna. Znam da nova oprema izaziva pažnju. Tako je nedavno na predstavljanju jednog od premijera susjednih država, među reporterskom populacijom, više pažnje pobudio novi model fotoaparata od glavnog aktera priče, a kako neke priče goovre neki su zamalo i propustili snimiti ono po što su došli jer im je više pažnje privukao novi model fotoaparata. Može se primjetiti da različite kompanije biraju različite marketinške strategije u predstavljanju svojih modela. Ono što mene posebno smeta je sve češće detektiranje potencijalnih pogreški na pojedinim modelima. A ti modeli uredno budu bombastično najavljeni kao nasljednici nekih dokazanih modela iz prošlosti. To se sigurno može zahvaliti ubrzanom procesu razvoja opreme u kojem se vjerojatno ne stigne posvetiti dovoljno pažnje samom testiranju opreme. Kako imam priliku raditi ali i testrati najnoviju opremu moram naglasiti da svaki novi model iznenandi svojim tehnološkim mogućnostima. 


Fotografija sa zadnjeg družnja i terenskog dijela tečaja. Baš je bilo super na Bilima i Gorancima. ;)



A tko će onda na kraju učiniti sve ostalo?


Tu je stvar poprilično jasna znači i dan danas ista osoba pritišće dugme kao i prije puno godina. Fotograf je taj koji će pritisnuti dugme, ili će eventualno programirati svoj aparat da napravi određenu seriju fotografija u zadanim intervalima. Fotograf isto tako može danas daljinski pokrenuti okidanje na svome fotoaparatu bez da drži prst na okidaču. Mogućnosti su neiscrpne, tko zna što nam sve proizvođači pripremaju. :) Danas je meni zanimljiiviji ovaj drugi dio priče. Dakle, tko čini sve ostalo danas? Tko će se pobrinuti da dobijemo fotografiju u ruke. Izrada je uglavnom ostala na eksternim subjektima, koji će za nas obaviti sam proces izrade, iako danas mogućnost izrade može obaviti i sam stvaraoc fotografije na svom printeru. Ovaj dio kad fotografija prelazi s memorijske kartice fotoaparata do puštanja u print je posebno značajan. Na tečaju smo posebno obrađivali profile boja, proces obrade, i pripremu za print. Također potrebno je da imate foto-radnju kojoj vjerujete da će vaše fotografije vjerno reproducirati na komad papira. Ova faza poslije snimanja fotografije je po meni jednako važna kao i samo snimanje. Jer neadekvatan tretman fotografije, nerazumjevanje profila boja različith uređaja vodi u krivu obradu. To ako se nastavi i neadekvatnim printom na kraju ima za rezultat iskrivljenu sliku stvarnosti. Na kraju mi se čini da i dan danas ista osoba koja pritišće dugme, samo ovaj ostali dio je u većoj mjeri prešao na fotografa ili čak druge osobe koje se mogu uključiti u lancu pripreme fotografije za print. 

Primjedbe

Popularni postovi