O fotografiji na kraju 2015. godine

Godina je na izmaku i to je period kad sumiramo učinjeno u proteklom periodu. Jedna sasvim spontana situacija me potakla na ovo razmišljanje i pokušaj sumiranja svega učinjenog u ovoj godini. Zapravo moram se ovdje na početku zahvaliti svima vama koji ste ove kao i proteklih godina ukazali povjerenje i zaželjeli da vaše bitne trenutke zabilježim svojim fotoaparatom. Moram priznat da me jedna takva moja obitelj potakla na razmišljanje i onda sam krenuo intezivnije stvarati printane fotografije za vlastite potrebe. Tako se moja polica sa uspomenama počela puniti, ima tu albuma no preovladavaju bookovi. Sasvim je svejedno o čemu se radi.

I baš ovih dana sam tako uzeo prelistavti ukoričene zapise. Ali kako to obično biva uvijek mislite da će prelistavanje trajati kratko, no vremeplov se svidi i to ugodno putovanje potraje. I neka je. Tad sam se zapitao na koliko se sve polica nalaze albumi i bookovi koje sam kreirao za druge. Ovo vrijeme blagdana je idealno za njihovo prelistavanje zato ih potražite i uskočite u vremeplov, svidjet će vam se, garantiram. Prilikom kreiranja svojih bookova sam se rukovodio time da sam svaku malo važniju situaciju dokumentrao i slagao priču koju bi ubacio u book ili album. Meni se posebno sviđaju bookovi jer su njihove mogućnosti jako raznolike od dimenzija do broja listova što vam daje jako puno kreativnog prostora. Uskakanje u tako ukoričene uspomene predstavlja pravo malo putovanje kroz vrijeme.

Ove sam godine provodio i mala istraživanja. Zapravo htio sam ustanovit šta je na neki način ljepše, ili šta izaziva  veću pozornost book ili album. Teško je bilo donijeti konačan zaključak i prije se može reći kako ću ovo istraživane i dalje nastaviti jer se ovdje zapravo radi o ukusima o kojima nema potrebe raspravljati. Tako smo uspoređivali identične događaje koji su pohranjeni i u album i u book, no konačan zaključak nismo mogli donijeti šta je „ljepše“. Netko više voli album a netko book. U konačnici možemo reći kako je najvažnije da imate dokumentiran događaj a forma vizualne prezentacije neka bude prepuštena vašem ukusu. Najbolje je vidjeti kako izgleda album a kako book i onda donijeti odluku, nerijetko ljudi uzmu oboje. U nekom od narednih tekstova posvetiti ću više vremena ovoj razlici bookova i albuma, te njihovim prednostima i nedostacima.
Izdvojio bih jednu zanimljivu situaciju koja mi se dogodila ove godine. Tako sam radio rođendanski poklon. Kreirao sam album i book koji su bili poklon za rođendan. Nije to situacija kad ne znate šta bi ste za rođendan već kad želite da poklon traje umjesto igračke koja će biti aktualna do prve nove gračke koju će dijete dobiti. I sam kao roditelj često se neđem u dilemi. Kupiti igračku ili pak nešto što ima veći stupanj korisnosti i vrijednosti od igračke. Ovo je bila dobra odluka.

Zapravo ova godina mi je donijela jako puno novih iskustava i poznanastava koja da počnem nabrajat bih vjerojatno razvodnio ovaj tekst, zato i neću. S vama ću kroz fotografije podijeliti kako sam vlastite uspomene pohranio u printanoj formi. Hvala mojoj obitelji sa početka priče koja me je inspirirala i potakla na ovo.
Glavna svrha fotografije je da traje i da se konzumira kroz vrijeme. Gledajući fotografije pratimo koliko se ljudi oko nas mjenjaju. Vidimo neke drage ljude koji više nisu s nama. Sjetimo se lijepih trenutaka provedenih sa njima. Ovdje se moram zahvaliti svim mojim korisnicima što su htjeli da kroz fotografiju zabilježim njihove važne trenutke sa njima bitnim osobama. Hvala vam jer vi ste moja inspiracija, da jeste ovo nije izmišljeno i uveličano. Trudit ću se u narednoj godini biti još bolji. U ovom trenutku ne bih predstavljao nove projekte, strpit ćemo se da dođu do faze realizacije, vjerujem da će vam se svidjeti.

Sretna Vam Nova 2016. godina!



Primjedbe

Popularni postovi