Flipko je fora!


I tako dođe situacija da fotografije koje si radio počnu iskakati po plakatima u tvom naselju. Ok ovo je slikano u Mostaru, ljudi mi kažu da ih ima širom zemlje. Ovo ne želim da bude post o meni i mom radu već zapravo o ljudima s kojima sam radio i šta sam od njih naučio. Oni su dizajneri iz SMART-a. Već sam ranije pisao kako je dobro za vaš fotografski razvoj surađivati sa kreativnim ljudima iz drugih područja djelovanja. Surađujući sa njima na različitim projekatima sam naučio nekoliko vrlo značajnih stvari. Prva stvar je obrada i fotografija. Ljudi koji konzumiraju moje fotografije to mogu i potvrditi iz prve ruke. Obradu skoro da sam isključio iz svojih fotografija. Zašto? Zato što uspomene nisu obrada, zato što uspomene nisu nikakvi filteru u fotošopu koji mijenjaju kompletan doživljaj stvarnosti. Ako želite da ovo ispitate pogledajte vaše stare fotografije, od prije par godina, da ne kažem 10 i više godina. Razmislite šta bi željeli više da gledate, vjerno snimljenu fotografiju bez pretjerane obrade ili neku sa primijenjenim setom filtera. OK ok neću dalje ići u ovome smjeru jer smo već došli na područje ukusa, a o tome ne želim da vodim prevelike debate.
Dalje dizajneri su ljudi koji vam vide i najmanji nedostatak na fotografiji, njima beskrajno vjerujem i oni su u stanju vaše fotografije koje moraju zadovoljavati visoke tehničke standarde, da dignu na još veći nivo. Od njih fotografi uvijek imaju šta naučiti, pogotovo kad je kontrola obrade u postprocessingu. Moja suradnja sa dizajnerima datira još od prije par godina. Moram priznat da su me oni prepoznali i ukazali mi priliku. Sad ću navesti koji su benefiti suradnje sa dizajnerima. Kad recimo imate zadano snimanje na određenu temu tada zahtjevi dizajnera koji su vrlo precizni imaju veliki utjecaj na kompoziciju. Dizajner tako razmišlja o tome kako da pozicionira i ostale sadržaje uz samu fotografiju. Ovo vas kao fotografa potiče na kreativnost i razmišljanje o načinima kako da ostvarite zadani cilj. To vas razvija kao fotografa, jer što brže imate sposobnost rješavati kompozicijske zadatke više ćete se razvijati. I mislim da je to jedan od većih benefita ove suradnje. Kad se nađete u situaciji da ljudi ovog kova,  koji konzumiraju vašu fotografiju pitaju vas za mišljenje onda shvatite da je vaša fotografija postala ona koja funkcionira na novoj razini.
E sad kad radite sa dizajnerima ima tu i nekih stvari koje bi ponekad i promijenili. Zapravo događa se tako da često imam priliku vidjeti mnoge naslovnice knjiga, ili plakata prije nego što dođu u javnost. Razni ljudi me znaju upitati za mišljenje o idejnom vizualnom rješenju njihovog proizvoda, tako često dolazak na neku od promocija knjiga je lišen iznenađenja izgledom naslovne strane. Ponekad poželim da se iznenadim, ono da ne znam kako izgleda neka od naslovnih strana knjige :). 

Do sad sam probao flipko okus sa kikirikijem uskoro ću i ostale.


Flipko je fora. Probati se mora!

Primjedbe

Popularni postovi